Печатна реклама
Флайери и рекламни листовки
Листовките обикновено съдържат информация за определен период на промоция или услуга, която е напечатана от едната страна на лист хартия. Те се използват за рекламиране на специална цена, единичен продукт или услуга. Листовките са идеални, когато разполагате с малък бюджет, а трябва веднага да съобщите някаква информация.
Разпространяват се много по-свободно от другите рекламни материали. Можете да ги изпращате по пощата, по факса, да ги поставяте на щандове и стени или да ги пъхате под чистачките на колите. Затова рядко си струва да се използва скъп печат. Един или два цвята върху сравнително евтина хартия са достатъчни.
Листовките трябва да се проектират така, че да привличат вниманието на публиката. Подходящо е използването на големи заглавия, остроумни фрази и визуални ефекти.
Могат да се отпечатват в различни формати (А5, А4 и др.). Листовките с по-голям размер могат да изпълняват ролята на мини-афиш, осигурявайки силно визуално въздействие при сравнително ниска цена.
Дипляната е рекламен лист, който се сгъва (дипли), като се сформират своеобразни страници. Гънките могат да бъдат една или повече, както вертикални, така и хоризонтални. Освен това напоследък много модерни са асиметрично сгънатите.
Дипляната е най-използвания рекламен материал тъй като може да се представи накратко както цялата фирма, така и само 1 продукт, промоция или дори някое рекламно съобщение, което да достигне до клиентите точно в този момент. Обикновено не се използват много допълнителни екстри. Стандартно се използва пълноцветен печат и хромирана хартия около 150-170 гр/кв. м. Когато се избере по-тежка хартия над 200 гр/кв. м., тогава задължително изделието се бигова, а не се сгъва, за да се избегне “чупенето” на картона.